Att undvika gamarna

Vaknade tidigt idag.
Dags för löptur med dunkdunk i hörlurarna innan jag duschar och åker ned till stan. Egentligen har jag som princip att inte ens vara i närheten av city när det är löningshelg. Det är få saker som jag finner så ofantligt tråkigt och omotiverat att sysselsätta mig med som att stå och köa utanför någon rutten provhytt på H&M med en halv miljon andra människor. Det framkallar samma känsla som när idioter står och river i rea-korgar, sånt finner jag lite förståelse för. Dock ska jag in till stan idag, men mest passera igenom den. Kanske får jag köa på något café på sin höjd, eftersom vi har tänkt att avsluta dagen med en kopp te någonstans. Vernissage får räcka, och förhoppningsvis hinner jag som hastigast in och köpa en mascara innan gamarna kommer och förstör det hela...

NU: löpskor på och adios!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0