Bada fötterna

Somrigt och härligt idag. Åt en av Unicos fantastiska sallader på deras uteservering med M och strosade sedan lite planlöst runt. Impulsköpte en liter jordgubbar eftersom jag fick för mig att säsongen för det kanske snart är över. Vi slog oss på hemvägen ned på bryggan nere vid Fyrisån och där blev vi sedan sittande och matade gräsänder med gubbar tills de slogs så att fjädrarna yrde.

Gick ned till Svartbäcksgatan och köpte en varsinn glass, mest för att det kändes som att det var på sin plats i solgasset. Sedan letade vi oss in i Linnéträdgården där jag badade fötterna i näckrosdammen. Det samma gjorde jag även i Fyrisån lite senare, vilket var ljuvligt. Jag är helt torsk på att bada fötterna numera, eftersom det är det enda sättet att svalka av sig i den här stan. Hemma också, fast då spolar jag upp en massa kallt vatten i en stor hink bara och sticker ned fötterna i. M tjuter varenda gång och tycker att jag utsätter mig för svårt självplågeri. Det samma ylar han när jag duschar kallt eller när jag ber honom hälla vatten på mig när vi ligger i solen och steker. Jag vet inte jag, jag tycker bara att det är förbaskat skönt...


Kommentarer
Postat av: Oh Julie.

Låter underbart! :) Får träffas imorgon kanske?

2006-08-07 @ 01:06:35
URL: http://oh-julie.blogspot.com
Postat av: Elin

Oh Julie: Ja, det var sweet! Bästa sättet att spendera en söndag på, men den bästa biten berättar jag om för dig senare... :)

2006-08-07 @ 10:52:27
URL: http://ontherocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0