Borta bäst

Regn och rusk utanför fönstret idag och jag måste säga att jag nästan blir glad över det. Jag har längtat efter hösten. Blev så till mig att jag rotade runt i min garderob efter höstkläder och provade sedan nöjt ett tag. Tror dock att jag får lägga på en rem om jag ska hinna använda de där onödiga, men snygga skorna som jag var intelligent nog att lägga pengar jag egentligen inte hade.

Av någon anledning känns det inte kul att komma hem. Ingen att umgås med, inget att göra och inget roligt att se fram emot här nere (njae, det var nästan sant i alla fall). Jag längtar tillbaka upp. Jag längtar till mamma, jag längtar till vovven, men framför allt längtar jag efter hur jag mådde där uppe. Alla problem kändes evigheter bort och inget grubbel, ingen sömnlöshet, inga otrevliga brev från a-kassan. Allt detta fanns här hemma och väntade på mig och det slog mig ganska snabbt efter att jag hade packat upp resväskan.

Borta bra, men hemma bäst är en lögn! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0