Fylleraggs-unge?

Kärleksbarn! Man kan ju fråga sig hur det uttrycket egentligen kom till, och vad det var för ljushuvud som klämde ur sig skiten. Kanske var det inte lika banalt då det väl uppkom, men jag kan inte låta bli att fundera över vilken funktionerande journalist med någon slags självaktning kan sätta sitt namn på en artikel innehållande ordet "kärleksbarn". Idag fann jag en, förhoppningsvis den sista i raden av sinnesförvridna murvlar...

Undrar varför man sätter dit epitetet "kärleks" innan. Jag har nämligen aldrig sett något annat sådant epitet nämnas när media förkunnar att det väntas kids någonstans. "Sprucken kondom-barn", "I fyllan och villan-barn", "För sent för abort-barn"- inget av dem förekommer, trots att det i de fallen ändå är lite mer tydligt vad sjutton det handlar om. Jag vet faktiskt inte riktigt vad kärleksbarn innebär. Visst, kärlek plus barn är lika med kärleksbarn, men ändå! I så fall är det väl inte särskilt ovanligt med kärleksbarn och i så fall inte så himla mycket att häpna över? Även om jag är ganska cynisk av mig vill jag ju trots allt tro att merparten av alla som skaffar barn tillsammans fortfarande hyser kärleksfulla känslor för varandra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0