Singelpsykologi

En del helger innehåller många överraskningar.
Att Elin går ut på krogen två dagar i rad var en av dem. Att hon också gick på efterfest tills det ljusnade båda kvällarna, det är en ännu större dito. Även om jag under fredagen hamnade i just det tillstånd som alltid gjort att jag ganska sällan ses på en efterfest i arla morgonstunden med en falafel i ena handen och ett glas billigt rödtjut i den andra- japp, jag blev dödstrött. Strax efter att koman infallit avlägsnade jag mig från festligheterna, som för övrigt börjat ta konstiga turer då det lektes jag har aldrig och frågorna hade börjat styras in på gruppsex och klockan fyra på morgonen efter en ganska hård kväll på Bryggan kände jag att detta var slutet på Elins partykväll. Jag hann inte särskilt långt. Inte innan jag stötte på vad som kom att bli motsatsen till överraskning- det gav bara extra krut till mina fördomar.

Mina fördomar? Att många killar inte anser en utekväll vara komplett innan det ligger en naken tjej bredvid honom. Egentligen gäller väl det minst lika många tjejer, det ska jag inte säga något om egentligen, men nu riktar vi in oss på den här killen. Han gick om mig på cykelvägen strax innan mitt hus och hälsade när han passerade mig. Strax framför oss stod två fyllegubbar och grälade om en flaska Rosita och jag såg min chans att slippa gå ensam förbi dessa två så jag ökade på stegen och frågade grabben om jag kunde få gå bredvid honom några meter och det var okej. Några meter senare skulle jag vika av mot mitt hus, varpå han frågar: Men ska du gå nu? Du vill inte med på en sängfösare?

Den enda sängfösaren han hade i åtanke var fömodligen han själv. Förmodligen hade han raggat på krogen och inte fått napp. Förmodligen hade han deppat lite över det och förmodligen tog han min förfrågan om att 12 meter sällskap som en klockren invit. Ibalnd är man liksom lite extra tacksam över att man inte är singel...


Kommentarer
Postat av: Malte Lewan Neelsen

Tycker tjejer aldrig att det kan vara smickrande? Eller ser man det alltid som ett uttryck för männens omättliga aptit för sex utan att nånsin vilja gå vidare till ett förhållande? Nu renodlar jag, men du fattar väl? :-)

2006-08-21 @ 22:53:45
URL: http://www.maltelewan.com/blog/
Postat av: Elin

Malte Lewan Neelsen: Om jag inte minns fel så fungerar det fortfarande som det gjorde på skolgården i lågstadiet, så svaret blir väl jo på första frågan! :)

2006-08-22 @ 12:01:08
URL: http://ontherocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0