Alltså, det här med matlåda

Dags för lunch. Några går till personalmatsalen, någon till kinesen, någon köper sallad på Ica Globen. Jag tar upp min låda. ”Ååååååh, vad duktig du är”, utbrister de. De tittar förundrat på min schabbiga burk med köttfärssås och fullkornspasta. Så här har det alltid varit, jag har alltid haft matlåda. Alltid, med vissa undntag några gånger i månaden. Kanske har jag råd att hoppa över mat i låda när jag börjar tjäna lite bucks om en månad. Dock inte nu. 

Men jag är inte duktig, knappast. Hell, det är ju bara mat. Från igår dessutom, inte vidare duktigt om man tänker efter. Köttfärssås - den mest osexiga av alla osexiga matlådor. Slibb och klägg med pasta. Och ingen ketchup. Så långt från glam man bara kan komma.

Inte glammigt och inte duktigt.

Kommentarer
Postat av: Linda

Men gott det är det, köttfärsås är en favorit =) Mummans. Jag hade samma fullkornspasta fast med köttbullar, helt ok. Dags för mera matlåda& mindre hämtmat för mig. Fast jag är rätt duktig, brukar oftast ha matlåda. Det är mest på kvällar& helger det blir skräp. Men usch, det har gått för långt.

2006-12-06 @ 14:24:18
URL: http://lindamariaengla.blogg.se
Postat av: Elin

Linda: Åh, jag vet allt vad du har för relation till köttfärssås! :) Jag har unnat mig take out två dagar denna vecka - nu ska jag vara "duktig" resten av tiden fram till jul...

2006-12-06 @ 17:16:06
URL: http://ontherocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0