Fynd i plural

Jag gillar inte rea. Särskilt inte mellandagsrea.
Jag tror att jag rent av tycker att det är ett vedervärdigt begrepp med väldigt mycket vedervärdiga människor som river i reakorgar så att plaggen yr.
Igår var det barnvagns-SM i Globen när jag kutade ned på H&M som hastigast under lunchen, och alla drogs till reahörnan som getingar till sommarsaft.
Om man inte redan hade skäl nog att hålla sig borta fick man det då med andra ord. Och jag gjorde som jag brukar: sket i rea och fokuserade på ordinarie pris.
Fyndade en fin skjortklänning, vars comeback jag längtat efter. Dessutom blev det ytterligare en klänning i svart och vitt samt ett par svarta cigarettknickers som skulle kunna vara ljuvliga till nyår med rätt saker till.

Och med ens besvarade jag frågan som redaktionsmötet i morse handlade om: blir man lycklig av shopping? Well, med tanke på att jag sedan klarade av att ha femtio nummer före mig på banken och stå ytterligare femton minuters kö på posten utan att det rubbade mitt goda humör, det är svar nog det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0