I huvudet på Elin Malkovich

Ibland överlistar det undermedvetna en verkligen.
Varje morgon vaggar jag och tunnelbanevagnen över bron till Gullmarsplan och vidare. Varje morgon tittar jag ned på Eriksdalsbadet och tänker att det ser mysigt ut där nere. Vagt upplyst, med klarblått klorvatten som blänker tillbaka mot mig. Det känns lite somrigare när jag ser bassängen där nere, och det gör dott på morgonen i ruggiga december.

Imorse hann dock mitt undermedvetna ikapp mig med blixtens hastighet. Efter att halva Stockholms befolkning drullat av det tidiga tåget mot Bladet i Skanstull skumpade vi som vanligt upp på bron och där nere tornade badet upp sig. Jag svepte som vanligt med blicken över det och tänkte att "vad skönt det skulle vara att glida ned i vattnet där". Och kom på mig själv med att tänka att jag hellre skulle krypa in i bastun och sova lite. Jag vet inte var det kom ifrån, men jag drar slutsatsen att det är min kropps sätt att säga att den vill vila lite längre än till 04.30 på morgnarna...

Men det blir det inget med! I morgon skriver jag på ett kontrakt med Bladet för resten av våren!

Saucy!


Kommentarer
Postat av: Martin

Gött med kontrakt!

2006-12-14 @ 21:13:08
URL: http://hellvis.blogg.se
Postat av: Linda

Grattis gumman, vilken grej =D

2006-12-15 @ 13:48:10
URL: http://lindamariaengla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0