Grannplågaren

Vad tänker folk som bor granne med folk som sjunger och skrålar?
Eller folk som går förbi utanför öppna fönster som släpper ut sånt ljud?
Jag skrålade själv som bäst vid köksbordet idag när jag tystande tvärt när jag hörde ljudet av fötter mot gruset. Öppet fönster... Senare i duschen (jag tvättar alltid håret på kvällarna, inte vidare sugen på det när jag går upp vid 03.30) skulle jag precis waila så att kaklet rämnade när jag fick syn på ventilen på väggen. Den löper onekligen (läs: obarmhärtligt) genom alla husets badrum. Med andra ord är den rena E18 in i mina grannars hörselgångar om de skulle ha oturen att vistas hemma samma tider som mig. Och någon gång på dygnet gör de med stor säkerhet det.

Det går inte många sekunder innan jag är där igen. Klämmer i, körar, lägger en stämma i refrängen, lägger till ett ooooh eller ahhhhh för att spajsa upp det en smula. Skitbra blir det också- så klart!
När jag bodde i gettot sa min granne SS att hon till och med hörde vilken låt jag sjöng på. Precis när jag kopplade på rodnaden och skulle haspla ur mig ett "ursäkta, förlåt, jag lovar att inte..." så sa hon att det var tur att jag sjöng så bra. HA! Jag sjunger bra, alla gillar mig och Carola kan döden dö. HA!

Jag hör outrot på låten tona ut. Jag lägger en stämma, så klart. Nynnar vidare på en smittsamma refrängen, men tystnar tvärt. Mmmbop-gruppen Hanson dök precis upp i min playlist- hur faen gick det till? Var kom den ifrån? Jag måste ha fått Hanson-virus i burken. Jag är smittad och måste desinfekteras och det är nu på stört.


Kommentarer
Postat av: Madde

Jag vet att det va Aftonbladet eller Expressen som hade ett test med olika tandblekningsmetoder. I slutet av hela testet stod det en varning om att White stripes som säljs i USA inte är godkända av Livsmedelsverket och därför inte säljs i Sverige. Läsde det i någon mer tidning TROR jag, typ Elle eller Cosmopolitan (svenska.)Kommer som sagt inte ihåg varför dom inte godkänts...

2006-07-06 @ 23:00:25
URL: http://maddepladder.blogspot.com/
Postat av: Elin

Madde: De vet nog var de pratar om, livsmedelsverket. Jag får nog ta reda på lite mer fakta om det där innan jag chansar!

2006-07-07 @ 10:34:00
URL: http://ontherocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0