Heaven, no hell

Åh, vad jag trivs.
Jag skiter till och med (ja, nästan i alla fall) i att jag är sjuk fortfarande, så mycket trivs jag här.
M har precis stängt dörren bakom sig och knatat ned mot bussen. Han bor ju i Norrtälje i sommar när jobbar där. Stora delar av dagen har vi legat under täcket i sängen och pratat och myst. Detta trots att lägenheten ser ut som ett bombnedslag.
Lägenheten ja. Det är den jag trivs så förbaskat med idag.
Den är liten, men lagom liten. Dessutom är den underbar. Och dessutom är det grönska utanför mitt fönster och en lummig innegård runt omkring. Utanför trappan växer det rosor som luktar himmelskt. Jag tror att det blir ljusår lättare att motivera sig att gå upp till jobbet klockan 03.30 när man bor så här.
Aldrig mer getto, aldrig mer getto, aldrig mer getto!

Sa jag förresten att jag trivs..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0