Lista- eller dö

Jag saknar tidningen O.S.A.
Kommer du ihåg den? Kanske inte.
Själv läste jag den från pärm till pärm så fort den kom och brukade sitta i skolbibilioteket på rasterna och läsa gamla nummer.
Tidningen gavs ut av Posten och byggde enbart på att folk skickade in materialet som sedan utgjorde själva tidningen. Inte delvis, inte stora delar- h e l a  tidningen! Inläggen kunde bestå av allt från några rader till en hel spalt, och var indelade efter olika ämnesområden: sex och kärlek (mest spännande av ganska obvious reasons för oss mellanstadie- och högstadiekids), film, politik, musik, skola och så vidare. Roligast av allt var dock när inläggen skrevs i listform. Egentligen är det ett underbart sätt att få fram en åsikt. Enkelt och koncist så in i helsicke. Därför tänkte jag försöka mig på att lista något, så jäkla svårt borde det ju inte kunna vara..?

Antingen upptäcker jag att det var det visst och lägger av från och med att detta inlägg är postat eller så blir detta någon slags förljetong- det lär vi bli varse.


Folk som återuppstår:

1. Pete Doherty
2. Kicki Danielsson
3. Jesus

4. Baren-Meral
5. Steve-O


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0