Möbleringsångest!

Okej, jag tror att vi har fastslagit hur bra jag trivs här i nya lägenheten.
Däremot vållar det mig en hel del huvudbry hur jag ska, A: få in alla mina kläder i garderoberna de de består av väldigt få hyllplan, och B: var jag ska göra av mina böcker och dvd-filmer eftersom jag ännu inte har någon bokhylla.
Jag vill till IKEA, men jag måste vänta och se om fröken J har tillgång till bil idag. Om inte blir det nog svårt, eftersom jag en gång tidigare i mitt liv har fraktat saker från det varuhuset med kollektivtrafiken (läs: stadsbussen) och det gör jag inte om. För två år sedan när jag bodde i ett annat halvtaskigt studentområde här i Uppsala köpte jag ett skivställ på IKEA som var ganska tungt och drygt två meter högt. Stående i barnvagnshålet i mitten av bussen med min svajande kartong lockade många skratt och värre blev det när jag skulle av bussen vid min hållplats.
Nej tack, det gör jag inte om.
Vi får helt enkelt hoppas att gudarna är goda idag och att jag får spendera dagen utan 30-gradig sommarvärme, men med IKEA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0