...och därmed pasta!

Mina matvanor håller på att gå åt skogen. Åtminstone om man tycker att variation är en dygd.
Och det gör man ju, i alla fall jag. Nu när det börjar bli dags för middag kikade jag lite i skåpen och precis när jag stod och fingrade på ett paket tagliatelle slog det mig: jag har inte käkat något annat än pasta sedan jag flyttade in här. Och då har jag ändå bott här i två veckor.
Två veckor och inget annat än pasta- det är ju förkastligt! Visserligen slankt det ned en del färskpotatis förra helgen, men det var i Norrtälje och det handlade dessutom om grillat och då finns inga andra alternativ enligt mig. Äsch, skit samma. Jag måste hur som helst bättra mig.
Jag har ju potatis i kylen, varför använder jag inte bara den?
Men pastasås med soltorkade tomater, vitlök och basilika låter ju så gott...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0