Om sannolikhet

Jag var idag med något som knappast kan betraktas som något annat än smått bisarrt.
Under telefonterrorn som jag bedriver på stans krogar i jakt på jobb just hamnade jag hos en kösvarare som förkunnade att det var "många som ringde just nu" och jag väntade ett slag i luren. Men vad sjutton var det där som lät i bakgrunden på telefonsvararen? Jag lade på luren och ringde upp igen för att lyssna en gång till. Jo, visst fan hörde jag rätt första gången. Var tvungen att garva högt åt det dessutom. När telefonsvararens meddelande spelades in stod Radio Uppland på i bakgrunden och precis när kvinnan på svararen pratat klart hör jag min egen stämma förkunna att det "snart är dags för Ekonyheter här i Sveriges Radio Uppland P4" följt av Ekoplinget som alltid kommer innan nyheter på helslag.

Jag kommer helt osökt att tänka på Tage Danielssons monolog om sannolikhet...

Kommentarer
Postat av: Erik

Jösses! Vad är oddset? Köp en trisslott, vinn och köp krogen. Det skulle jag ha gjort. :-)

2006-07-25 @ 22:29:57
URL: http://reflexion.blogg.se
Postat av: Julie

Hahahahaha! Fan va roligt!
På tal om job, kom nyss hem, måste sova nu, för jag börjar jobba igen om mindre än fem timmar :(

2006-07-26 @ 08:33:09
URL: http://oh-julie.blogspot.com
Postat av: Elin

Erik: Förbaskat bra idé! Sannolikheten för att vinna på triss borde vara högre än detta sammanträffande...

Julie: Ja, jag tyckte också att det var ganska underhållande. Mindre underhållande verkar dina jobbtider dock... :(

2006-07-26 @ 11:11:36
URL: http://ontherocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0