Tanklös bunkrare

Man skulle ju kunna tycka att om man har en ganska tight budget för månaden så borde man hålla i sina slantar med aktsamhet. Man skulle kunna tycka att man borde fundera över vilket behov man har för vissa saker man köper, innan man köper dem. Man skulle ju kunna tycka det, men det är tydligen inte så det går till. Så fort jag slutat jobbet girå rände jag ned till en lite schysstare och större mataffär och bukrade upp med smakigheter. Inte sånt som går att spara på, på grund av att min frys består av ett enda litet fack numera, utan färskvaror. Grönsaker högt och lågt, fräska kryddor, bröd, yoghurt och så vidare och så vidare. vad jag tydligen inte hade en tanke på förän jag var i fullfärd med att trycka in sakerna i min lilla kyl var att jag åker till M i Norrtälje i stort sett i samma sekund som jag slutat jobbet på fredag. Summa summarum: mycket intelligent. Jag vet inte om jag hade tänkt bjuda ett helt förband hungriga militärer på både frukost, lunch och middag eller vad jag tänkte på, men mat för cirka 300 pix kommer att gå till spillo om jag inte klurar ut vad jag ska göra med den...

Ibland går man sannerligen på intelligensreserven!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0