Tassande dagen efter

Jag har smugit mig ner till nedervåningen medan M fortfarande sussar där uppe.
Nere och uppe. Vi har hans föräldrars hus för oss själva den här helgen. Det är rätt skönt, särskilt eftersom jag själv aldrig har bott i hus.
Stadstjej, uppvuxen i lägenhet i stan men med grönbete hos mormor & morfar och farmor & farfar lååånga perioder varje sommar i deras hus och deras stora trädgårdar. Men då var man ju i praktiken aldrig ensam där.

På något sätt känns det uppfriskande att ha en massa yta att röra mig på medan han ligger kvar uppe i sängen och kramar kudden. Det är ju annars en krock som vi märkt av flera flera gånger.
Jag vaknar nämligen alltid så in i helsickes tidigt när jag har druckit alkohol. Självklart är han tvärtom. Dessutom anar jag att han blir mindre bakis om han får sova lite längre. Att jag då ligger och vrider mig bredvid honom i en timme underlättar med andra ord inte.

Nu har jag städat upp lite till efter igår och plockat i diskmaskinen (bara en sån grej, slippa diska). Vi hade ett par vänner här igår för grillfest med en massa rödvin. Farligast med sådana fester är ju att man börjar plocka i skåpen och ta fram allt möjligt man hittar. I natt blev det Mintuu, någon sprit med mintsmak som smakade munnskölj. Dessutom en av hans föräldrars rödvinsflaskor som stod farligt nära altandörren. Upptäckte precis att den inte går att ersätta eftersom den inte finns i Systembolagets sortiment. Jävlar!

Har hällt upp lite cola och tänkte nu ta med mig ett glas upp till honom och se om han återuppstår idag också!

Kommentarer
Postat av: Martin

Minttu är inte att leka med... :)

2006-07-10 @ 14:17:48
URL: http://hellvis.blogg.se
Postat av: Elin

Martin: Nej, vi upptäckte just detta! :)

2006-07-10 @ 17:35:35
URL: http://ontherocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0