Festivalminnen

Det är inte klokt vad man blir nostalgisk när man umgås med sina bästa vänner som man dessutom har känt i tolv år.
Man har upplevt en del saker ihop.
Tokiga.
Roliga.
Konstiga.
Tråkiga.
Josse läste i fredags och lördags upp stycken ur hennes dagbok skrivet efter Arvikafestivalen 2000.
Vi vred oss såklart av skratt.
Kom att tänka på andra festivaler. Åkte på min första 1998. Vet inte om jag upplevt ett liknande ösregn som under Sisters Of Mercy och Rammstein ställde in i sista minuten. Sedan klantade sig soundcheck-killarna när artisten som fick ersätta (tror det var Di Leva) snart skulle på och soundcheckade med "Engel".
Folk kastade sig hals över huvud från campingen till området i tron om att Rammstein ångrat sig.
1999 fick jag VIP-pass av en Motorhead-kille på villkoret att jag drack sprit med Lemmy.
Jag tog VIP-armandet och gick. Lemmy satt där med sina vårtor.
2000 förstörde en full punkare mitt tält efter en timme.
Lagom till att det började regna. Ändå tror jag att detta var den bästa festivalen. Fick sova hos Sthlms-gänget som jag av ren tur sprang ihop med.
Minnen, minnen...

Sedan blev man bortskämd journalist och sedan den dagen man började sova på hotell på festival kan man aldrig tänka sig en camping mer.
Jävligt pretto!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0