Magi på burk

Jag gillar att zappa. Jag har visserligen inte haft särskilt många kanaler att växla mellan sedan jag bodde hemma för fem år sedan, men tillräckligt för att tillfredsställa.
Idag resulterade det i att jag för någon minut hamnade på Days Of Our Lives, den kvalitetserie. Eventuellt har de även överträffat sig själva denna gång, för vad jag såg under min korta stund var sannerligen helt vrickat. Tydligen föll det ett meteorregn över Salem häromdagen och det är ju ganska sällsynt i sig. Idag avslöjades det dock att det nog inte var ett meteorregn, utan aliens och rymdskepp.
Jag är mållös...

När jag funderat lite över vilka tv-serier jag har följt så slår det mig att något liknande hände i den svenska kalkonklassikern Tre Kronor- ett ufo fanns med, men är osäker på om någon fördes bort, blev aliengravid eller bara uppbeemad!

En sista reflektion om tv innan jag kryper ned under täcket för att driva bort febern:
när det finns kids som hittills har skaffat sig en större förmögenhet på sin karriär (framför allt en oförtjänt sådan som i det här fallet) än vad man själv kommer kunna skrapa ihop under en livstid- då är det något fel.
Under en omgång zapp på tv hamnade jag på den ganska kassa serien Malcolm In The Middle, som nu flyttat till trean. Det känns helt enkelt inget vidare att veta att ett av de glinen i den serien har köpt Jessica Simpsons förra villa för 40 miljoner...

Vad har du gjort, Gud..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0