Ridå del två

På vägen hem gottade jag mig åt att jag kände mig pigg.
Det är en ovanlighet när man arbetar som jag gör. Sista halvtimmen i programmet brukar det sega till sig i skallen och när man väl sitter vid datorn lite senare och ska boka upp för morgondagen så är man halvt i koma.
Tog en kopp te och gick på nio-mötet. Utvärdering och en macka och sedan ringde jag och bokade upp två inhopp för imorgon. Gjorde en tralla och kände mig sedan rätt nöjd. Vem orkar stanna längre än nödvändigt?
Ingen trötthet infann sig och i branta backen mellan Göteborgs- och Upplands nation trampade jag på bra. Någon där ovan har varit god nog att fixa så att cykeln numera inte är låst på ettans växel, utan på tvåans. Med andra ord kan jag nu trampa på utan att vara rädd att knäna ska gå ur led.
Väl hemma, vad händer?
Jo, koma såklart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0