Sjukast i världen

Jag vet inte rikitgt vem jag försökte lura igår.
Jag intalade mig själv att trots att jag redan igår var ordentligt sjuk så skulle jag orka jobba idag.
Därför ringde jag I N T E och sjukanmälde mig trots att jag borde ha gjort det. Det resulterade i att jag satt på sängkanten vid halv fyra i morse och tyckte synd om mig själv för att jag var tvungen att åka dit. Jag tillhör nämligen kategorin männsikor som blir otroligt ynklinga när dom blir sjuka. Jag vill att någon ska pussa mig på håret, badda min panna med kall handduk, hämta juice åt mig och tycka synd om mig. Ynklig alltså...
När man börjar jobba halv fem på morgonen så finns det inte många att ringa om man blir sjuk. Därför var jag vtungen att masa mig upp, sätta mig på cykeln, cykla dit och säga att jag var sjuk och sedan cykla hela vägen hem igen. Allt detta med irriterade luftrör och 40 graders feber. Väl hemma var jag både kallsvettig och dödstrött...

Släpade mig bokstavligt talat ned till Ica nyss. Köpte jordgubbar, vitaminspäckad jucie och en glass. Tror dock att det var lite optimistiskt av mig att tro att jag skulle få i mig särskilt mycket av något av det...
Har nu fönstret öppet och lukten av nyklippt gräs slinker in. Känns trist att behöva ligga inne en sån här dag, men jag har inget i solen att göra just nu. Om man knappt orkar sitta upp så ska man än mindre lapa sol.

Kommentarer
Postat av: Toker

Ouch. vad jobbigt att vara sjuk. krya på dig!

2006-06-30 @ 10:45:08
URL: http://toker.blogg.se
Postat av: Elin

Toker: Sjuk är en sak. Att behöva genomföra en flytt sjuk är ännu värre... :/

2006-06-30 @ 16:23:58
URL: http://ontherocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0