Sommar, sommar, sommar...

Som den frusna själ jag är så finns det få så klara sommartecken som när duntäcket får kapitulera för sommartäcket.
Förrförra sommaren bytte jag aldrig.
Förra året bytte jag tillbaka andra veckan i juli.
Fast då var jag ju å andra sidan knappt hemma heller.
Reste runt med radioprogrammet, bodde på det ena obskyra hotellet efter det andra.
Åkte till M på helgerna.
Kommer ihåg att jag nästan höll på att bränna ut mig av allt resande... 

Nu var det ju inte alls den tonen jag ville slå ann i detta inlägg.
Vad jag egentligen ville få fram var att jag har bytt till sommartäcke och då är det förmodligen är sommar nu.
I alla fall just nu.
Tre och en halv timme ute i gräset har gett lite effekt på min bleka kropp.
Brännan från Egypten bleknade och bikiniranden behövde sannerligen fräschas upp lite.
Käkade bilar, lyssnade på talbok vilket är en helt lysande uppfinning, drack för en gångs skull tillräckligt med vatten.

Fröken J föreslog precis att vi skulle njuta av sommarkvällen ikväll.
Jag tycker att det låter helt lysande.
Kanske sitta på ödetomten vid den övergivna koloniträdgården och låtsas att man har semester- inte är arbetslös...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0