Stadsdelen som aldrig sover

Sömn- en bristvara om man bor där jag bor.
För respekt gäller samma sak.
Och lugn. Och tystnad.
Som det snille jag många gånger bevisat att jag är trodde jag i mitt stilla sinne att sommarlov betydde vapenvila i gettot. Vapenvila mellan de två stridande grupper som finns här ute: de som vill festa och de som vill sova.
Så blev det icke.
Varje morgon sitter det ett nytt anslag i hissen om "blow out party" och ett husnummer. Tre dagar i rad har jag sett olika snubbar bära runt på högtalare stora som kylskåp och då vet man att sömn bara är att glömma.

I natt var jag kärring. Jag röt ifrån i bara morgonrocken.
Jag vet, det är fan inte bra men jag orkade inte mer.
Kvart i två var det fortfarande allsång på balkongen och tjejer som sprang vrålande genom korridoren utanför min lövtunna ytterdörr.
Då fick jag nog. Ruffsig i håret, dödstrött och med en mindre respektingivande röd morgonrock slet jag upp min dörr och röt ifrån.
Jag skiter i om de, och ni tycker att jag är en kärring.
Jag vill fan bara sova om nätterna- om det är kärring so be it!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0