Beklämmande i Berlin

Fotbolls-VM i all ära, men nyss slogs jag av en ganska skrämmande tanke. Tomas Ledin, denna en av Sveriges största synder, denna musiker som borde skjutas upp i en rymdsond, denna talanglösa barfotagubbe som borde vara utan båda gitarrsträngar och stämband- denna man skall med sin gamla hit glädja oss i fotbollsyran i sommar! Vilket antiklimax! Jag föreställer mig hur vi står på Olympiastadion i Berlin och man i den varma sommarnatten gastar ut sin glädje och hur vi, i den 3000 man stora klacken helt plötsligt skrålar "Vi är på gång" för full hals utan att tycka att det känns särskilt tokigt!

Tomas, ärlig talat. Om du nu måste envisas med din musik, dina texter och din fula nuna en hel sommar till så kan du väl för faen ha respekt nog att klämma ur dig en NY dålig låt. Inte en som vi redan tröttnat på! Vad Jocke Berg och grabbarna i Kent tycker om Tomas Ledin speglas i deras smeknamn för honom: Tomaso Bin Ledin. Jag kan inget annat än att instämma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0