Heaven and hell

Typisk upp och ned-dag.
Hit och dit liksom.
Tycker inte om att gå upp tidigt. Tidigt är väl i och för sig ett ganska relativt begrepp, för så himla tidigt var det inte. Inte om man jämför med när andra, mer normala människor går upp på morgnarna. Inte om man jämför med hur tidiga morgnar jag har framför mig i sommar när jag kommer gå 3.15.
Men tidigt, för mig- för nu!
Efter ett sömnigt seminarium där Pigga Fröken Asjobbig hade massor att säga, tillägga och tycka till om drog jag mig ned till stan för Jakten på den försvunna kuvertväskan.
Gissa om jag gjorde fynd! Snubblade stressad in på en second hand-butik och fann ett guldkorn i svart läder från 1940-talet i perfekt storlek och perfekt skick för 175 kronor. Lycka!
Samtidigt var ju detta en dag som pendlar ordentligt, och på väg hem höll motvinden på att nå nya rekord. I den branta backen ned från Rackarberget blåste det så mycket att cykeln stannade. Uppsala är ibland hopplöst...

Nu dags för min motsvarighet till crack: Cityakuten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0