Inget- som vanligt!

Tänkte blogga lite, men kommer plötsligt på att jag inte har något att skriva. Lantz i P3 maler på om Djurgårdens IF, man mår ju alltid lite illa av sånt så kanske är det upphovet till mitt hälsotillstånd i detta nu...

Vaknade denna morgon av nyheten att en ambulans där en skadad från en bilolycka färdades krockade med en personbil. Måste sucka lite och fundera ett slag över oddsen för att något sådant inträffar. Vad hade den personen gjort för något ont, då någon däruppe verkade tycka att denna någon inte skulle slippa undan så lätt? Pratade med söta M om detta fenomen senast igår: att parera ett hinder och därmed bli överkörd och vi sa skämtsamt att sånt aldrig händer. Säg det till stackarn i ambulansen...

Under gårddagskvällen sågades Da Vinci-koden nere i Cannes. Vilket egentligen inte säger så himla mycket om filmen, då filmkritikerna som håller till på pressvisningarna under den prestigefyllda filmfestivalen letar fel på samma hungriga sätt som en gam letar as på savannen. De går igång på sånt, för det är alltid "kul" att mejla en sågning av ett hypat filmprojekt till redaktionen där hemma. Vad gör det egentligen? Efter min tid som filmrecensent lärde jag mig i alla fall en sak: folk skiter i recensionerna.

Förresten går Killen hela dan-priset till allas vår Lars Danielsson. Hans fabless för att göra sig en karriär på taskigt uppförande och bristande moral är out standing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0