Reality check

Silverfisken skriver om fotbolls-VM idag.
Jag blir åter påmind om att jag ska dit.
Eller, egentligen blir jag nog snarare påmind om att jag ännu inte hajat att jag ska dit.
Tänker tillbaka på tidigare matcher, tidigare nervositet.
Tidigare glädje, tidigare besvikelser.

När jag jobbade som taxitelefonist 2002 stängde vi växeln medan Sverige mötte Argentina.
Alla chaffisarna stod nere på kontoret och trängdes framför 18 tum.
Och skrek, gud vad vi skrek.

1994 var en sån där sommar då jag och bror var hos mormor och morfar hela sommaren.
På dagarna var vi Dahlin och Brolin ute i trädgården.
På kvällarna sov vi.
På nätterna kollade vi på matcher med morfar nere i vardagsrummet.
Jag vågade inte se hela straffläggningen. Jag stod i köket när Rumänien lade sina straffar.

2004 hade jag precis hittat kepsen och jag och pappa träffades utanför underbara Woolpack Inn i Karlstad (som nu gått i graven) och skrek sa att lungorna nästan sprack.

Jag bodde hos Lena den sommaren, som inte hade någon tv. Förödande...

Matchen mot Italien såg jag på storbild framför Hawaii-scenen på Hultsfred. Hade precis recenserat Mary J Blige som lirat på Hawaii. Hon fick inte spela något extranummer. Tydligen blev hon förbenad.
Det var ingen som brydde sig om henne just då. Sveriges match mot Italien började strax efteråt.
Över 15 000 pers såg den. Det var mäktigt. Jag och Martin trängdes rejält för att ens komma åt att göra en high-five när målet kom...


Kommentarer
Postat av: Martin

Härliga minnen! Jag får klara mig utan dig framför skärmen iår. *avundsjuk*

2006-05-30 @ 20:54:48
URL: http://hellvis.blogg.se
Postat av: Elin

Du får försöka stå ut! Lovar att försöka sända dig en tanke från Olympiastadion... :)

2006-05-31 @ 11:46:13
URL: http://ontherocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0