Röda dagar=döda dagar

Rött betyder dåliga saker- right?
Rött ljus, röd flagg, röda ögon i Robocop, blod, Röda arméfraktionen...
Alltså, dåliga saker.
Samma sak med röda dagar! Röda dagar som inte har någon betydelse i alla fall.
Kanske kommer jag kunna se det fina med den här kråksången när en röd dag betyder att jag får ledigt från ett jobb som jag ännu inte har. Ta en klämmdag, leka 50-talist och dricka vin mitt i veckan.
Just nu betyder en röd dag bara att ställen jag vill gå till har stängt just när jag vill gå dit.
Det betyder också att en massa irriterande kids har ledigt från skolan och härjar utanför mitt fönster.
Dessutom betyder det tydligen att Sverige spelar en menlös träningsmatch mot den gigantiska fotbolls-nationen Finland och egentligen inte har en suck, och på grund av detta utgår en rad bra tv-program som varit perfekt för en regnig röd dag.

Idag flög Jesus till himlen. Det ska vi tydligen fira..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0