Vill, men kan inte. Får, men kan inte.

Ett dilemma större än många andra dilemman. I alla fall för mig.
Jag vill flytta in i min nya lägenhet, men jag kan inte. Jag får, men jag kan inte. Har inte råd. Råtthålet är nämligen hyresfritt under sommaren. Paradiset är det inte. Min ekonomi passar för råtthålet. Med den ekvationen är flytt till paradiset i stort sett omöjlig. Jobbigt... Jag och SS stod igår eftermiddag och blickade ut över misären i köket. Hon frågade vad vi skulle göra åt det. Vadå göra åt det? Lära vuxna människor att diska efter sig? Vill inte. Eller så är det bara omöjligt att göra det, jag kan inte bestämma mig för vilket.

Insåg sent igår kväll vilket bra beslut jag fattade när jag bestämde mig för att livet som student snart är passé. Någon elak själ på Uppsala universitet har bestämt att allt ska ske under de sista två veckorna, och då jag nu sitter översållad av PM, projektarbeten och muntliga redovisningar samt en hemtenta som kröner mästerverket inser jag att jag måste vara oehört begåvad som lägger av med den här skiten snart. Något har man i alla fall lärt sig tydligen...

I lurarna idag: Vapnet- Thoméegränd



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0