Blame it on the boogie

Att komma hem klockan sex på morgonen efter en partykväll brukar vara ett säkert tecken på att man haft roligt. Om man är singel kanske det betyder annat också, men det är inget som gäller mig så det skippar vi. Vi stannade tills Smålands stängde vid fyra, busade med ett tidningsbud (något av en tradition numera), jublade över en Johannesgrill med extra långa öppettider och satt i fröken J:s kök och smaskade.

Frågan som nu återstår är hur man kurerar sig idag. Helgens pizza är ju redan förbrukad...

Förresten: vid baren igår kom två killar och ställde sig bredvid oss. Jag kommer inte riktigt ihåg varför, men jag och en av killarna började skämta om att fröken J var stum och hon spelade med. "Vad vill ni ha?", frågade han. "Två öl", svarade jag. Två öl susade fram och killen nickade åt oss att vi skulle betala. Inte för att jag har något emot att betala mitt eget på krogen, snarare tvärtom. Men kan jag betala, så klarar jag nog av att beställa på egen hand också. Vi tog våra öl och gick, och fröken J sa något till mig precis när vi passerade killarna. I ett försök att hålla oss kvar ropade en av dem: "Men, hon är ju inte stum ju!" och försökte le charmigt. "Nej, och du betalade inte våra öl heller. Saker är inte alltid som de verkar!", sa jag och sedan gick vi.

Kommentarer
Postat av: Julia

Hahahahahahahaaa! ha! Ha! :D Jävla klot!

2006-11-27 @ 12:04:59
URL: http://oh-julie.blogspot.com
Postat av: Elin

Julia: Intelligensreserven kickade tydligen in! :)

2006-11-27 @ 15:02:22
URL: http://ontherocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0