Dagens kärring: Jehovas vittnen

Jehovas vittnen. Herre min ge vilket märkligt folk.
Att ringa på dörren i ett hus där det bara bor studenter och det också på en lördag. Det är ju som att be om det! De fångade mig på mitt allra soligaste skithumör- mitt i ett efterlängtat avsnitt av Desperate Housewives och bakisslö. Fromma tanten och dryga tonårsbruden sträckte fram sin broschyr och jag sa rätt surt nej och skulle just stänga dörren.

-Får jag fråga varför? frågade plötsligt fromma tanten.
- Ja, ska vi prova med att jag inte är intresserad kanske? sa jag surt.
- Får jag förresten fråga er hur ni kom in i huset? tillade jag sedan.
- Genom dörren, svarade dryga tonårstjejen drygt.
Sedan lade hon till: - Vi väntade utanför tills någon gick ut genom dörren.
Då surnade jag till ännu mer.
- Portkod är till för att folk som inte har något att göra här ska befinna sig utanför dörren och inte innanför. Om ni förstår vad jag menar... sa jag och drog igen dörren.

Ytterdörrarna här är väldigt tunna. När jag stängt min dörr kunde jag höra dem oja sig där ute.
Det skiter jag i. Jag borde ha sagt att Jehova kommer ge blanka fan i folk som dem när dagen väl är kommen...

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Ja, jag håller med om att Jehovas vittnen är märkliga. Ett Jehovas vittne blev urkonstig, när jag sa hur min tro var. Kan man inte bara acceptera att var och en har sin tro? Jag försöker inte få muslimer till att konvertera. Jehovas vittnet frågade mig om jag trodde att vinden fanns, även om den inte syns. Ja, svarade jag surt, den är ju för fasiken mätbar! Sedan blev hon tyst.

2006-11-04 @ 16:40:49
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Elin

Junitjej: Det är precis min poäng. Att sälja dammsugare är en sak, men att sälja på någon en ny tro? Om jag var dem skulle jag bli rädd för människor som adopterade en ny tro bara sådär. Bra sagt förresten! :)

2006-11-04 @ 16:59:33
URL: http://ontherocks.blogg.se
Postat av: Martin

Även om man inte är intresserad av vad de har att "erbjuda" så måste jag någonstans erkänna att jag tycker att det är lite kul när de knackar på. Det ger en anledning att vara lite dryg. haha!

2006-11-05 @ 12:10:25
URL: http://hellvis.blogg.se
Postat av: Elin

Martin: Du har så rätt. Och därför försöker jag utnyttja de chanserna på bästa sätt...

2006-11-05 @ 13:18:04
URL: http://ontherocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0