Det ser mörkt ut

Det ser mörkt ut. I dubbel bemärkelse.
Under låtarna står jag i studion och försöker bilda mig en uppfattning om vad de nya a-kassereglerna kommer att innebära för mig. Slutsats? Personlig konkurs.

Den proposition som lades fram idag betyder att:

* studerandevillkoret försvinner = inga pengar till Elin
* arbetsvillkoret skärps till 80 timmar per månad i ett år = inga pengar till Elin
* ett alternativt arbetsvillkor kräver 480 timmar jobb sammanhängande i sex månader = inga pengar till Elin

Man behöver knappast vara hjärnkirurg för att räkna ut slutsatserna av det. Någonstans vill jag räcka ut tungan till alla de som röstade blått för att de trodde det skulle bli bättre. Samtidigt är det svårt att vara skadeglad eftersom man själv är en av dem som drabbas av att andra är naiva... Något positivt kan dock nämnas, för idag skrev vi på hyreskontraktet. Än så länge har inte Alliansen lyckats sätta stopp för chansen att få bostad i alla fall!

Det var redan mörkt ute när jag åkte tillbaka till jobbet efteråt. Regnigt och mörkt, klockan kvart i tre på eftermiddagen. Suck.


Kommentarer
Postat av: ELIN

Snyggt namn du har.

2006-11-16 @ 19:58:25
URL: http://eliinpeliin.blogg.se
Postat av: Lina

På min lunch idag (13-14) var det också redan helt mörkt och trist ute. Kändes som klockan var typ 16 redan. Kan det bli tråkigare?

2006-11-16 @ 22:03:36
URL: http://dorisen.blogg.se
Postat av: Elin

ELIN: Kan inte annat än hålla med! :)

Lina: Ja, det kan det faktiskt. Vi kan tänka på att det är fyra månader kvar tills vi ser solen igen- DÅ blir det tråkigare...

2006-11-17 @ 08:18:32
URL: http://ontherocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0