Dille på lya

Att vara två personer med olika arbetstider på 21 kvadrat är knappast någon fröjd. För femtioelfte gången vaknade jag när M steg upp och sedan låg jag där och klippte med ögonen. Hur jag än försökte var jag mer vaken än jag ville vara och tjugo minuter efter att han hade försvunnit ut genom dörren gav jag upp och drog på mig morgonrocken.

Jag vill flytta NU, jag vet inte om jag kan vänta en och en halv månad. Halva dygnet dagdrömmer jag om hur vi ska inreda lägenheten, hur jag ska ligga i badkaret varje kväll och hur vi i sommar ska äta frukost på balkongen. Och ytterligare en gång är det bevisat att jag är en hopplös drömmare...

Kontraktskrivningen blev framflyttad till imorgon klockan 14. Efter det lär det bli helt omöjligt att prata med mig om något annat än soffor, gardiner och kuddfodral!

Kommentarer
Postat av: Lina

Nu har jag missat något i din blogg...! Har ni fått en lägenhet nu som ni ska flytta till? Grattis! Du får berätta aaaaaallt om det :) Själv tröttnar jag aldrig på prat om vilka gardiner som matchar soffan och så vidare...

2006-11-15 @ 20:46:30
URL: http://dorisen.blogg.se
Postat av: Elin

Lina: Jepp, vi har fått en trea som vi flyttar in i från årsskiftet! Första handskontrakt dessutom, i den här stan som det är så svårt att hitta något alls. Känns vansinnigt kul. Och Ikea-katalogen är redan nött i kanterna... :)

2006-11-15 @ 21:29:58
URL: http://ontherocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0