Dyrt, dyrare, Vattenfall

Det är som om jag har en liten inre konflikt med mig själv.
Ena stunden skruvar jag upp elementet, andra stunden skruvar jag ned. Det är nästan en heltidssysselsättning. Men ända sedan min elräkning gällande fyra månader damp ned hos mig, varav två av dessa månader var under sommaren så har jag nästan blivit tokig.
Niohundratjugotre kronor. Hur kan lilla jag och mina 22 kvadratmeter förbruka kWh värt 923 kronor? Var tog de vägen egentligen? 

Jag våndas, för jag tycker att jag är en god elförbrukare. Jag har inte mobilladdaren sittande i uttaget hela tiden. Jag har slutat ha lampor tända i varenda fönster när jag inte är hemma. Hell, jag har inte ens tv:n stående på standby längre sedan jag fick veta att det i Europa går åt sju kärnkrafverk för att ge ström åt produkter som bara står på standby och suger i sig. Och för vad? För att vi ska kunna sitta på våra redan feta rövar och bli ännu fetare utan att behöva resa på oss.

Vad är min belöning för att jag försöker vara en god medborgare? Jo, 923 kronor, tack och godnatt.
Niohundratjugotre kronor. Det kommer vara bäcksvart och iskallt hemma hos mig resten av vintern.

Kommentarer
Postat av: Martin

Känner igen det där. Mina elräkningar brukar ligga på dryga 400:- och då är det för två månader i taget. :(

2006-11-05 @ 12:15:40
URL: http://hellvis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0