En jultragik kommer sällan ensam

Med tanke på hur mycket jag bloggar om julmat numera, så skulle man snart kunna tro att jag har ett ganska vrickat förhållande till mat. Eller julmat kanske, eller åtminstone jultraditioner. Jag är knappast rabiat när det gäller något av ovanstående, men när jag förra veckan upptäckte detta tyckte jag att det var tragik i kubik. Och varför jag repriserar en aning idag är för att jag såg något i t-banan idag som tyvärr spelar i samma division som Finus jultragik.

Redan i söndags på mot Annexet skymtade jag en reklamlapp ovanför t-banedörren som förkunnade att man kunde få julmat till sin arbetsplats inom en timme. Inget fel med detta, snarare åt det positiva håller om något. Men när jag idag hamnade under just en sådan reklamskylt när jag skulle stiga av tuben vid Globenområdet läste jag lite mer noggrant. De man beställer av är stans snabbmatställen, med Sandys, Hot Wook och Panini i spetsen.

Med andra ord, ett stycke julwook- comming up!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0