Inte ens en flaska vin

Igår korkade vi upp en flaska rött.
Skandalöst nog finns det idag nästan ett och ett halvt glas kvar. Jag fattar inte varför, rödvin som alltid slinker ned. Men inte igår alltså, efter en stund gick jag och hämtade en flaska julmust istället. Sedan mosade vi oss chips. M tyckte rödvin och chips var hur smarrigt som helst, jag var mer skeptisk mot den något inovativa mixen. Han hävdade att den intogs på förfester överallt i samma stund och jag svarade med att de förmodligen var ganska fulla och därför inte brydde sig så mycket om hur det smakade. 1-0 till mig.

Tvärs över gården ser jag ett gäng som håller på att flytta. Urk. Hemska tanke. I snålblåst och allt.
Som M sa: jag längtar inte efter att flytta, jag längtar efter att ha flyttat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0