Jag surar, men plånboken jublar

Ont i huvudet.
Ont i benen.
Den enda som egentligen är glad är min plånbok som tjänade en snygg hacka på att jag jobbade på restaurangen igår kväll. Jag vet inte om jag verkligen vill jobba där. Bara om jag verkligen måste i så fall, för pengarnas skull. Igår fick de mig att känna mig som en idiot. Min uppfattning är att alla ska behöva slippa sånt. Dock är det intressant hur man vågar ventilera vad man tycker om en arbetsplats när man inte är i desperat behov av att få jobba där. Det gjorde jag igår och fick faktiskt respekt tillbaka och inga sura miner. Det gjorde att stället steg en aning i mina ögon. men ändå.

Idag cyklar jag och min nyfyllda plånbok till affären och köper något så radikalt som mat. Jag behöver matlådor som räcker till fredag då lönen trillar in på kontot. Med andra ord gjorde jobbet igår någon sorts nytta trots allt.

Kommentarer
Postat av: anna

shit fasiken vad mycket det hinner handa och skrivas nar man tittar bort en vecka, =) Hur ar laget? jag raknar med en inbjudan dara till den nya lagenheten nar ni har den da? =)
puss och kram anna

2006-11-19 @ 16:21:58
Postat av: Linda

Starkt att du vågar säga ifrån, önskar jag hade mera jävlaranamma ibland. Och ja, jävla fjortisinnovation på min blogg. Scary movie ;-) Hur blir man av med skiten? =)

2006-11-20 @ 14:51:35
URL: http://lindamariaengla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0