Nästa: Annexet

Karlstad- Uppsala: 3 timmar på minuten.
Och hux-flux är man hemma igen, men bara flyktigt eftersom vi ska till Norrtälje och lämna bilen och sedan ta bussen in till Stockholm för att se Keane på Annexet- som vi har längtat!

Igår kväll när jag och M tog den orangea bussen hem till far igen satt vi och skrattade åt kvinnan som ropar ut hållplatserna. Det gick snabbt upp för mig att om det är något som finns kvar av min värmländska så är det intonationen. Jag kan inte uttala en del saker på något annat vis än just så som hon på bussen. Kanske inte lika brett, men fortfarande samma melodi. Tror jag. "Nästa Hanverkaregatan", sa hon och jag lät likadant. M låter självklart inte alls likadant och sedan hade vi ganska roligt åt mina försök att INTE låta värmländsk.

Dags att dra ut på vägarna igen.

Nästa: Annexet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0