Resultatet av arbetslöshet

Har precis skrivit klart den bilaga som skall med när jag faxar jobbintyg till hyresbolaget imorgon. Den som förklarar vår situation. Ont i magen. Riktigt ont faktiskt, för jag är så rädd att de inte ska tycka att vi verkar ha tillräckliga inkomster.
Eller vi och vi, jag snarare. M jobbar ju trots allt heltid och har en inkomst därefter. Det är jag som är den felande länken. Jag kan inte sluta tänka att om vi inte får lägenheten så är det på grund av mig. Min brist på jobb.

Apropå jobb så tror jag att planeringen för vårens tablå kommer vara klar. Jag skulle kunna säga att jag har ont i magen över det också och hyser en massa förhoppningar. Men det gör jag inte. Jag känner mig likgiltig bara. Jag går inte runt och tror att jag är med i den tablån. Jag börjar lessna på att ständigt gå ned i brygga för att jobba där. Kanske är det inte meningen att det här är vad jag ska göra.

Ikväll är jag pessimst. Det är trots allt svårt att vara annat än det när man är arbetslös. Förutom bitter förståss, men det är jag också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0