Sex och pengar is the shit

Läste just att Virtanen har köpt städhjälp. Tur att han själv insåg hur borgerligt det lät. Samtidigt mumlade M något om att han såg att det bara skulle kosta honom 350 kronor att skita i att städa sin lägenhet när han flyttar ut därifrån om en månad. Därför tänker han göra just det, skita i det. Han betalar gladeligen,sa han och det förstår jag. Själv noterar jag varje dag att jag borde göra en insats här hemma, åtminstone med golven. Men jag finner inte orken just nu, och hade det inte varit för att jag har en rekordlåg summa på mitt konto en löningsfredag så lär jag inte kunna betala någon för att göra det åt mig.

I morse på väg hem från jobbet (jobbar på radion idag och nästa vecka innan jag går på mitt schema på Bladet) gungade min världsbild förresten till ordentligt. Sura Tanten på Ica kostade idag på sig ett leende. Och som om det inte var nog så slängde hon även ur sig ett hej. Jag svimmade nästan där jag stod men min futtiga korg i handen. Både hej OCH leende? Vad hade hänt med tanten egentligen? Hon måste ha fått ligga, helt enkelt - det är den enda tänkbara förklaringen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0