Som Beasty Boys en gång sa...

Det finns inget socker på Sveriges Radio.
Ett tag fanns det suketter, något som jag själv använder flitigt eftersom jag någonstans fortfarande är övertygad om att det åtminstone är bättre än vanligt socker. När suketterna tog slut gick jag motvilligt över till bitsocker och när bitsockret sinade blev det strösocker. Nu är också strösockret slut. Det känns som en medveten nedtrappning från ledningens sida. Peter Örns sätt att säga att "nu är det banne mig slut på snaskandet."

Jag vill ha mitt sötade te. I protest har jag tagit med mig suketter tidigare, men idag glömde jag det. Och därför dricker jag nu beskt Earl Grey och ryser. Te utan socker är som radio utan musik. 

Lite som P1, med andra ord.

PS: Och den som klurar ut vilken Beasty Boys-textrad jag tänker på får en guldstjärna...

Kommentarer
Postat av: geas

det är väl en del i kampen för folkhälsan, kan tänkas? I stil med kriget mot rökningen!

för övrigt är det inget fel på P1. Det är bara en vanesak

2006-11-30 @ 23:40:11
URL: http://flufcopter.blogspot.com
Postat av: M

"I like my sugar with coffee and cream" kanske? Puss

2006-12-03 @ 12:27:56
Postat av: Elin

Guldstjärna till M, med andra ord! Jag visste att du skulle ta det, hjärtat...

2006-12-04 @ 11:23:54
URL: http://ontherocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0