Trevliga Timo

Sitter på radion och redigerar en intervju med en av svenskt musiklivs allra trevligaste. För det är han verkligen, Timo Räisänen. Utan några som helst tvivel. Intervjun är därför ockå väldigt svår att klippa, för av arton minuter råmaterial är ungefär femton riktigt bra. Kill your darlings heter det ju, och det är alltid lika kämpigt, men jag har i alla fall fått ned det till sju nu. Det nöjer jag mig med. Jag vill inte klippa ned något som håller bara för att det inofficiellt finns regler uppsatta som säger att det är för långt. Hade det varit live så hade ingen protesterat. Dessutom kör vi ut mindre intressanta och bra saker än detta utan att blinka över 6 minuter...

När vi var klara småsnackade vi lite i några minuter och jag passade på att berätta för honom om mitt löfte jag avlade i somras. Under fotbolls-VM lovade jag nämligen att, om jag någonsin träffade Markoolio eller Räisänen skulle jag berätta för dem om tusentals fans som sjöng deras låtar innan, under och efter matchen mot Paraguay. Nu gjorde jag det och han lät både överraskad och glad. Han tyckte att det var ruskigt stort sa han - det skulle jag också ha gjort!


75483-47

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0