You’re the funny little frog in my throat

Innan jag går hem för dagen lyssnar jag lite på vårat grodarkiv. Grodarkiv betyder i det här fallet en samling klipp från våra sändningar där det går mer eller mindre åt skogen. Det är hejdlöst roligt, varje gång. Och det finns allt möjligt dessutom: allt från folk som presenterar sig fel, får skrattanfall, inte vet att de är i sändning, får fel signaturer eller som i de värre fallen: råkar gå in i rikssändningarna. Alldeles nyss skrattade jag så att tårarna rann när en reporter som skall öva på att gå ut med trafikmeddelande istället råkar gå i direktsändning och bryta mitt i en låt för att varna för "akut köttvarning på Kungsgatan". Samme kille hamnade inte långt senare mitt i ett rikssänt program när han skulle testa sin mikrofon. Hans "hallå hallå" kom precis när programledaren, helt ovetande om sin nye hemlige gäst skulle anropa någon annan per telefon...


Vill du höra Ekots grodor, klicka här

Radiosporten har också en hel del roligt att erbjuda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0