Aha moment

Jag älskar vad DN gjorde i DN På Stan igår. I sin lilla kampanj för att folk ska lära sig se det fina med hösten listade de en rad saker med sommaren som vi vill tro var bra, men som egentligen inte var det. Fullkomligt lysande idé. Jag är utmärkt på att romantisera om minnen, jag gör det i stort sett jämt. Jag kan med enkelhet se tillbaka på alla härliga grillkvällar, ligga i gräset i timmar utan att problem i världen, ligga på stranden och titta på folk och särskilt alla de där dagarna man var ledig och gjorde en massa härliga saker. Deras lista innehöll bland annat grillat kött som smakar tändvätska, ondsinta småkryp, tribaltatueringar på blek, naken hud och all jobbångest, eftersom man faktiskt inte var ett dugg ledig.

Själv tror jag att jag älskar hösten. Tror skriver jag, för efter att ha läst deras lista så tror jag att jag gjort exakt samma sak med hösten som de menar att man gör med sommaren: romantiserar. Jag älskar hösten när det är ca 5 grader varmt ute, blå himmel, strålande sol och löven ligger i torra små högar där man kan gå och lufsa och hålla hand med sin älskade. Hur många sådana dagar går det på en normal höst? Knappast fler än fem i alla fall...

Nu ska jag mysa med M innan jag åker till mitt andra jobb- IGEN!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0