Älskling, bota min ebola...

Jag är sjuk. Jag tror jag har ebola. Eller pest. Eller något annat obehagligt. Min hals gör ont och det värker i hela kroppen. Något djävulskap är det och jag tycker inte om det. Håll i er, vad synd det är om mig med andra ord och av den anledningen lyckades jag få till en liten fnurra på tråden idag mellan mig och M. Så här i efterhand när det har lagt sig skäms jag för att jag beter mig som en kinkig fem-åring ibland.

Problemet? Jag var liten och ynklig och ville bli ompysslad och struken över pannan hela kvällen. Han var trött efter jobbet och ville hem till sig och få rå om sig själv ikväll. Krock! Självklart var de två önskemålen svåra att förena, och ynkliga jag blev ledsen när jag insåg att jag inte skulle bli struken över håret, blir serverad te och omstoppad av honom ikväll. Och, som sagt, såhär i efterhand kanske jag betedde mig lite fånigt, men samtidigt får man vara lite ynklig när man är sjuk. Dessutom (utropstecken): poängen var inte nödvändigtvis att jag ville att han skulle stanna hos mig lika gärna som att jag ville att han skulle vilja stanna hos mig.

Är jag knäpp?

Kommentarer
Postat av: Julia

Man vill bli ompysslad när man är sjuk, det är därför moste Maggan mest träffar mig då jag håller på att hosta sönder min hals! :)

2006-10-09 @ 22:43:46
URL: http://oh-julie.blogspot.com
Postat av: Linda

Du är inte knäpp alls, förstår exakt hur du tänker. Och när man är sjuker blir man lätt överkänslig& tolkar saker mer än man borde. Jag antog utmaningen, det var knepigt ;-) Men den är gjord *tada* =) Krya på dig! Kram

2006-10-09 @ 23:27:33
URL: http://lindamariaengla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0