Dagens utbrott: Sär skrivning

What the fuck är det med människor och särskrivning? Är folk så pantade eller är det bara slarv?
Jag blir på dåligt humör. Direkt irriterad och sur, faktiskt. Ska det vara så jäkla svårt?

Är det någon som ser skillnaden mellan dessa:

* Toppenjobb - toppen jobb
* Vaniljglass - vanilj glass
* Marknadsrätt - marknads rätt


Alla som inte klarar av särskrivning och sammansättningar borde seriöst tvingas gå om skolan. Inte bara en klass, hela skolgången borde göras om. Det är ju tydligt att man inte klarade det vidare bra första gången...

Kommentarer
Postat av: Richoo

Jasså, då får jag väl be om ursäkt för att jag totalt måste ha missuppfattat dig. Jag tyckte verkligen att du verkade störas av det du hade läst på min blogg. & tråkigt för dig om jag nu var så otrevlig som inte fattade att allt du ville var att få ett svar på en fråga som var ganska svår att begripa till en början.

Om jag hade skrivit till dig, varför köper en kille tjejkläder och du inte visste att du hade råkat klicka i att du var man så kanske du inte heller hade haft ett klockrent svar på den frågan. Men troligtvis kommer du väl svara att du visst hade haft det. Nog om det.

Förhoppningsvis kanske du inte störs av det något mer nu när det lilla felat är rättat.

Ha en bra kväll, och en trevlig helg! :)

2006-10-26 @ 21:13:35
URL: http://richoo.blogg.se
Postat av: Richoo

Då var det löst :) Känns bra!

Ja det har du så rätt i, Halles raka hår är grymt..

2006-10-26 @ 22:21:32
URL: http://richoo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0