Dallas är Guld värt

Igår susade en reklam för TV4 Guld förbi mina ögon.
Med en gång sa jag att det där är en kanal som jag vill ha när jag är sjuk. Det är mitt sätt att bedömma tv-kanaler. Och ge dem ett omdöme. Allt sedan jag växte upp i ett hushåll som var ett av de allra första att nås av välsignelsen i form av kabel-tv har jag värderat tv-kanaler tyst i mitt huvud. Det är alltid samma mått. "Den där kanalen skulle jag vilja ha när jag är sjuk."

Jag vet inte riktigt varför jag mäter så. Trots allt, det enda som egentligen borde vara en variabel är mycket fritid. Eller bara när jag vill glo på burken utan att få helgmålsbön och reprisen av Plus att välja på. Eller varför inte jämt? Mycket fritid är ju trots allt mitt mellannamn numera...

Men Tv4 Guld är en tv-kanal jag skulle vilja ha när jag är sjuk. Allt där verkar vara just G U L D! Om ni så vill: tänka er en regnig dag som denna och tablån skriker ut kavalkader av Dallas, Miami Vice, Pang i bygget och V. Inte behöver man vara ett dugg sjuk för att gilla sånt...

Balsam för själen idag: Rolling Stones- Satisfaction

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0