En enkel från Knivsta

Det märks att man är ovan att jobba. Eller att göra något över huvudtaget. Jag är nämligen helt färdig efter den här arbetsdagen.

Idag har jag varit fröken. Och jag som inte gillar barn. Fast det gör jag, snälla barn gillar jag. Det är bara den skrika och trotsiga sorten jag inte gillar. Vem gör det? Snälla barn är bland det bästa som finns och de här barnen var ljuvliga. Jag har spelat spel, gjort pärlplattor, byggt sandslott, gjort ett tåg av stolar, käkat mellis och läst bok. Tiden flög iväg och plötsligt satt jag på tåget hem igen. Där köpte jag fel biljett, men konduktören var fredagssnäll och lät det hela passera utan större bråk.


Innan jag stack hem tillsammans med M sprang jag in på Pocketshop och köpte Djävulen bär Prada. Jag är av någon anledning jättenyfiken på filmen, men alla mina vänner och bekanta verkar ha insett vilken fånig film det är och vill inte gå med. Jag läste en recension där det stod att boken var bättre och det avgjorde saken. Kanske börjar jag läsa den redan under helgen.

 Ikväll: duntofflor, mysbyxor, grönsaker med dipp samt Lost In Translation.


Kommentarer
Postat av: Lina

jag läste den nyligen och kunde inte lägga ifrån mig den! Har också hört att boken är bättre, men givetvis måste jag ju se filmen för att kunna bekräfta... :)

2006-10-20 @ 18:55:59
URL: http://dorisen.blogg.se
Postat av: Elin

Lina: När du har sett den vill jag ha en rapport! :) Det var förresten länge sedan jag längtade så efter att få öppna en bok...

2006-10-20 @ 20:45:48
URL: http://ontherocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0