Gräsklipparmannen väcker så gärna

Försökte somna om när M gick till jobbet i morse. Det gick inget vidare och efter en timme av ihäriga försök gav jag upp.
Vi somnade med ryggarna mot varandra igår. Det har aldrig hänt förut tror jag. Även om det vi blev ovänner om var en big deal borde vi ha rett upp det med en gång som vi alltid gör. Få saker är värda att somna arga över enligt min mening. Sånt mår man knappast bättre av i alla fall... Vaknade av att M gav mig en puss på pannan och skyndade mig att säga förlåt för igår. Vi låg och myste och småpratade lite tills han nästan kom försent till jobbet. Och det var efter det som sömnlösheten kickade in.

Det var verkligen inte nyss jag var vaken redan vid sju. Kanske hade jag inte varit vaken då heller om det inte hade varit för den envisa gräsklipparmannen som var morgonpigg. Gräsklipparmannen jobbar med att hålla gräsmattorna snygga utanför mitt hus. Han gillar att starta tidigt, alltid klockan sju. Är det inte lövblås så är det trimmer. Eller, som idag gräsklippare. Kom igen, mannen, det kommer inte växa så jäkla mycket mer nu i år.

Nu när jag använder ordet gräsklipparmannen blir jag påmind om att jag och en kompis faktiskt kallade en snygg grabb som jag dejtade för gräsklipparmannen ett tag. Vi har alltid haft knasiga smeknamn på killar vi mött. Eller vad sägs om Strumpan, Coronamannen och Röven..?


Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha! Strumpan... :-p

2006-10-20 @ 16:28:34
Postat av: Elin

Sandra: Ja, du vet ju vad jag snackar om! Det där med Strumpan var bland det konstigaste jag har varit med om! :D

2006-10-20 @ 20:47:37
URL: http://ontherocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0