Istid revival

Den frostfria frysen. Nu har jag verkligen förstått poängen med en sådan.
I min minimala lägenhet finns inte ens plats för kökslådor, så frys är inte att tänka på. Ett frysfack är allt jag har och det har varkligen tagit tid att vänja sig vid. Folk som aldrig haft något vet inte exakt hur lite som går in i ett sådant. Om man verkligen har talang för detta med att stuva strategiskt så får man in ett paket frysta kycklingfiléer fördelade i små påsar. Inte roligt, särskilt inte när man som jag älskar att laga mat.

Idag gör jag mitt bästa för att frosta av detta frysfack som Gud glömde. Det mikroskopiska facket har nämligen en egenhet att frosta igen, jag har aldrig sett något liknande. När jag bott här i en månad var redan luckan sönderfrostad och igår när jag handlat hem mer mat fick jag inte ens in denna i facket. Hela fronten var täckt av ett tjockt lager av is. Där gick min gräns, så därför försöker jag idag frosta av den. Tyvärr går det inget vidare, eftersom jag för att stänga av frysen måste stänga av kylen också. Inte särskilt bra... Dessutom smälter detta ismassiv EXTREMT långsamt. Jag vet någon som investerar i frostfri frys så fort plats finnes...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0