Jag, ateist

52 procent av svenska folket tror på någon slags Gud.
Själv har jag precis gett upp min tro. På vädergudarna, that is. Jag tror inte längre på dem, jag kan inte ens skylla all skit på dem. Här i Sverige är vi så förbannat intresserade av att prata om vädret och nu finns det inte ens längre någon att skylla på. Jag är från och med nu väder-ateist. Jag tänker inte ens tro på bra väder. Jag tänker vara pessimist och ateist tills jag dör.

Det här vädret får det verkligen att knottra sig i nacken. Knyta sig i magen, liksom. Fick fler tider av chefen idag och han frågade när jag skulle in och klippa mina arbetsprover. Utan att ens kolla med SMHI tänkte jag att oddsen för att det är bättre väder imorgon än just nu är ganska höga, och sa att jag kommer in imorgon istället.

Imorgon ska det bli minusgrader och snö. Därför ger jag härmed upp min tro på vädergudar och fan och hans moster!

Kommentarer
Postat av: Linda

Tack söta Elin, dina ord värmde =)Och jag hänger kvar, och jag vet att det blir bättre.. Om inte snart så sen, men vi hoppas på det förstnämnda. Mår bara illa av denna behandlingen man får utstå på detta företag just nu, usch! Och du, vädergudarna kan dra åt fanders.. Konstant regn, what is this shit?

2006-10-31 @ 18:31:33
URL: http://lindamariaengla.blogg.se
Postat av: Linda

För att dra en kort historia om vad som har hänt, så blir man förflyttad 2-3 ggr på samma dag. Vilket inte alls känns ok.. Och till råge på det har jag piss schema, och jag jobbar på skit Securitas för att avsluta denna sad story.

2006-11-01 @ 08:50:46
URL: http://lindamariaengla.blogg.se
Postat av: Elin

Linda: Osäkerheten kan ibland vara värst. Väntar du på att det skall bli bättre eller söker du andra jobb?

2006-11-01 @ 11:34:03
URL: http://ontherocks.blogg.se
Postat av: Linda

Jag hoppas väl att det ska bli bättre, men samtidigt är jag redigt less på arbetsuppgifterna också. Man har ju knappt nått att göra. Jag kollar på jobb då& då, men har inte hittat nått som känts bra än. Vet inte vad jag vill riktigt..

2006-11-01 @ 12:24:21
URL: http://lindamariaengla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0